زمین خدا (تزکیه نفس)

[24:21] اي کساني که ايمان آورده ايد، از گام هاي شيطان پيروي نکنيد. هرکس از گام هاي شيطان پيروي کند، بايد بداند که او به گناه و پليدي دعوت مي کند. اگر موهبت خدا و رحمت او بر شما نبود، هيچ يک از شما خالص نمي شد. ولي خدا هر که را بخواهد، خالص مي گرداند. خداست شنوا، دانا.

خدا یکتاست    نکته های یکتاپرستی   تزکیه نفس    زندگی    اخبار    معجزات ریاضی قرآن    رد حديث و سنت    سایت انگلیسی   سایت عربی    واسطه ها در پرستش و نیایش

دانلود

 

2009/04/24

آرمانهاي دروغين


شيطان در حال گسترش آرمانهاي دروغين در جامعه است و به اين طريق خيلي ها را از راه راست منحرف كرده است. مثلا اكثريت افراد جامعه كنوني دنبال ثروت زياد ، ماشين مدل بالا ، زن زيبا ، شوهر پولدار و خوشتيپ ، رياست ، مقام و ... هستند. نفسهاي ضعيف آرمانهاي دروغين جامعه را باور مي كنند و دنبال آن راه مي افتند و تمام هم و غمشان رسيدن به اين آرمانهاي دروغين است و اين راهي است كه اكثريت افراد جامعه براي خود انتخاب مي كنند. حرص و جوش ، گرفتن رشوه ، دزدي ، خيانت ، فريب در معامله ، كم فروشي ، زير پاي ديگران را خالي كردن ، آلت دست ديگران شدن و ... از جنبه هاي اجتناب ناپذير اين راه است. امكانات كاذب و دروغين در زندگي به شما كمك نمي كند بلكه گمراه كننده هم است. هدف از زندگي دنيايي ، پرورش نفس و برگشت به سوي خداي يكتاست. هدف اين است كه دوباره به طرف خدا برگرديم و فقط او را پرستش كنيم. شما بايد براي امكاناتي در زندگي تلاش كنيد كه نجات دهنده شماست. ايمانداران كشتي نوح مي سازند و بوسيله آن خود و سايرين را نجات مي دهند اما كساني كه ايمانشان ضعيف است كشتي تايتانيك مي سازند. اين كشتي نجات دهنده نيست بلكه غرق مي كند. كشتي نوح با آن همه سادگي نجات دهنده بود و همه را به مقصد رساند. اما تايتانيك با آن همه امكانات پيشرفته كاري از پيش نبرد. كشتي نوح با امكانات ساده بوجود آمده بود و مهمتر از همه اين كه خدا پشت آن بود و براي يك هدف خدايي درست شده بود ، به همين خاطر نجات دهنده بود. اگر در بدست آوردن امكانات زندگي خدا را در نظر نگيريد و چشم و هم چشمي مد نظر شما باشد ، مثل تايتانيك غرق مي شود. اگر شما قصد داريد خودرو بخريد ، بايد هدفت خدايي باشد ؛ شما قصد داريد كه تفريح براي زن و بچه هايت ايجاد كنيد تا از راه راست منحرف نشوند ، اين هدف خوبي است . اما اگر هدف شما چشم و هم چشمي است ، در اين صورت منحرف شده ايد و هر آن احتمال غرق شدن وجود دارد. اگر هدف شما خدايي باشد ، امكانات زندگي هزينه بسيار كمتري براي شما به دنبال دارد زيرا شما ميتوانيد از يك ماشين ارزانتر استفاده كنيد اما اگر شما هدفت خدايي نباشد ، مجبوريد كه يك ماشين مدل بالا تهيه كنيد و براي بدست آوردن پولش ناخود آگاه در حيطه خطرناكي پا خواهيد گذاشت. رشوه ، ريا ، و ...
رشوه ، ريا ، دزدي و ... از نابود كننده هاي نفسند. نفسهاي ضعيف هيچوقت وارد بهشت نخواهند شد اين وعده خداست. از همين حالا به فكر خويش باشيد ، فردا دير است.

2 توضيحات:

Anonymous messenger said...

salam
vaghean matalebi ke minevisid khaili mofid hast.
man khaili az in mataleb ro az intenet estekhraj mikonam, dar ekhtiare oun doustaee ke nemitonan be weblog haye shoma sar bezanan gharar midam.
albate ba ejazeye shoma.
man mohammad 25 sale.

3:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Salam dooste Aziz Mohammad

Kaily khoshhalam ke matalebe weblog mofid ast. Inshallah ke movafaq bashid. Be weblog englisi man ham sar bezanid.

http://quranmessage.blogspot.com

Asad

1:33 AM  

Post a Comment

<< Home